Serierecension: Rolex Cellini-serien, Rolex Klocka Kopia

Rolex Cellini-serien är den enda som anses vara en formell klocka. Det är också den enda Rolex-klockan som använder en transparent bottendesign, som skiljer sig från andra Rolex-klockor. Cellini-serien är uppkallad efter Benvenuto Cellini, en högt respekterad konstnär, guldsmed och Vatikanskulptör under den italienska renässansen. Detta namn återspeglar de klassiska och eleganta egenskaperna hos varje utsökt klocka i denna serie. Idag kommer jag att ge dig en recension av Cellini-serien.

Cellini-serien är ett alternativ till Rolex. Det är Rolexen som är minst lik Rolex. Dess enkelhet, elegans och ädla gör att de vulgära människor som kallar Rolex en nouveau riche inte längre hittar någon ursäkt för att kritisera den. Rolex Cellini Prince-klockan lanserades 1928 och vann den framträdande positionen som en prins i klockornas historia med sin exakta tidsteknik. Den rektangulära Rolex Prince Prestige Series-klockan är nästan oöverträffad bland samtida klockor på grund av sin utmärkta rörelseprestanda. För att lyfta fram Prinsens extraordinära och raffinerade stil designade Rolex en unik tidsvisning för denna serie, med timvisare och minutvisare arrangerade på ena sidan av justeringsaxeln och andravisaren på den andra. Den patenterades för denna design, och Prince-klockan upphörde i slutet av 1940-talet. Rolex klocka kopia.

Rolex Cellini Prince klocka

Cellini Rolex Prince är utrustad med en 45 mm lång och 29 mm bred rektangulär låda, gjuten i 18 karat guld, vitguld eller Everose guld, med fem design. Stilarna är följande: champagne ”clou de Paris” Paris dubb yta, silver ”Gordon circulaire” cirkulär yta, diamantsatt silver ”Gordon circulaire” cirkulär yta, svart och silver tvåfärgad dubbel ”rayon flamméde la Glooire” radiell yta , eller svart och rosa tvåfärgad ”rayon flamméde la gloire” radiell yta. Beroende på modell finns Prince tillgänglig med ett svart eller brunt krokodilläderband och ett fjärilsspänne i 18 karat guld som kompletterar fodralet.

Cellini CESTELLO 5330/9

Rolex Cellini-serien släpptes officiellt 1968. Cellini CESTELLO-klockan, med sin klassiska runda urtavla och rörliga klackar, tillför mycket färg till klockan. Cestello-klockan är uppkallad efter San Frediano-kyrkan i Italien. Den är idealisk för dig som letar efter en elegant, klassisk och snygg klocka. Cellini-serien är en klocka utanför Rolex Oyster-serien. I den nya Cellini-klockan som lanserades av Rolex 2014, även om den också ser ut som en ”Oyster”-design, är den bara 50 mm vattentät. Av detta använder Newseelini inte den rena Oyster dRolex’sgnen från Rolex.

Celli 4243/9

Danaos-serien av klockor är perfekta lyxklockor med moderiktig design. Urtavlan skapar en bländande effekt och är full av mode. Dessutom har den en safirglas och är utrustad med en oöverträffad manuell upprullningsrörelse.

Cellini CELLINIUM 5240/6

Cellinium är en av de mest eleganta runda klockorna i Rolex Cellini-familjen. Det polerade, rundade, glänsande 18K platinafodralet är bekvämt att bära och har en viss vikt. Klockan är något mindre, med en diameter på 35 mm. Den här är definitivt ett av de första valen för vänner som gillar små diametrar och inte har något motstånd mot ädla och eleganta stilar.

Cellini Time 50509 klocka

Den nya Cellini-klockan som lanserades 2014 är en revolution. Cellini Time har fyra modeller: svarta eller vita lackytor, med en 39 mm boett av 18 karat vitguld eller Everoseguld. Denna klocka är också utrustad med ett sytt krokodilläderband, som matchas med ljusa svarta eller bruna stilar beroende på modell. Var och en matchas med ett 18 karat guldspänne som matchar metallen i fodralet.

Cellini Date 50515 klocka

Cellini Date lägger till en kalenderfunktion till händerna på underratten, vilket är praktiskt och elegant. Cellini Date finns i fyra modeller: svarta eller silverfärgade urtavlor dekorerade med ”Rayon flammé de la gloire” solstrålemönster, med en 39 mm boett i 18 karat vitguld eller Everoseguld. Denna klocka är utrustad med ett sydt alligatorläderband, som matchas med ljusa svarta eller bruna stilar enligt modell, och var och en är försedd med ett 18 karat guldspänne som matchar boettens metall.

Cellini Dual Time 50525 klocka

Cellini Dual Time kan visa två tidszoner samtidigt och är utrustad med en elegant dag- och nattvisning av solen och månen i det andra sub-dial-fönstret. Cellini Dual Time finns i fyra modeller: svarta eller silverfärgade urtavlor dekorerade med ”Rayon flammé de la gloire” solstrålemönster, med en 39 mm boett i 18 karat vitguld eller Everoseguld. Denna klocka är utrustad med ett sytt krokodilläderband, som matchas med ljusa svarta eller bruna stilar beroende på modell, och var och en matchas med ett 18 karat guldspänne som matchar boettens metall.

Cellini Time 50709RBR klocka

På Basel International Watch Fair 2015 lanserade Rolex den diamantinsatta versionen av Cellini Time-klockan. Den dubbla yttre ringstilen har en diamantsatt yttre ring och en klassisk triangulär räfflad yttre ring.

Rolex Cellini-serien av klockor är den mest perfekta klockserien från Rolex. Denna serie är speciellt designad för personer med konstnärliga talanger. Det är också den första massproducerade serien av klockor i historien att erhålla precisionscertifiering av klockor.

Brand:Rolex
Range:Cellini
Model:50525